برای بسیاری از ما پیش آمده که با وجود رژیم گرفتن در کاهش وزن موفق نیستیم، علت عدم موفقیت اشتباهاتی است که مرتکب می شویم که در ادامه به مهم ترین اشتباهات اشاره می کنیم

 این اشتباهات در زمان رژیم گرفتن روی وزن شما تاثیر می گذارند

اگر هنوز شلوار مور علاقه تان را نمی توانید بپوشید، عدد ترازو تغییری نکرده و یا وزن تان به مقدار خیلی ناچیزی کاهش پیدا کرد، احتمالا یکی از اشتباهات زیر را در فرایند رژیم گرفتن مرتکب می شوید. 

 بیشتر بدانید : بهترین غذا های کاهش دهنده وزن، لیست کامل

برای کاهش سریع وزن رژیم غذایی سخت انتخاب می کنید
گریپفروت

تصمیم می گیرید خیلی سریع 10 کیلو از وزن خود را کم کنید، بنابراین یک رژیم غذایی خیلی سخت را انتخاب می کنید. شاید در برنامه غذایی تان چیزی به جز گریپفروت یا سوپ کلم نداشته باشید، به این ترتیب روزانه کمتر از 1000 کالری به بدن خود می رسانید که به اندازه کافی وزن کم می کنید.

 اما وقتی کالری خیلی کمی به بدن می رسانید، سرعت متابولیس یا سوخت و ساز بدن کاهش پیدا می کند. زمانی که کالری در بدن کم است، بدن کالری موجود را با سرعت کمی می سوزاند و معمولا وزن بالا می رود. 

نخوردن صبحانه
 صبحانه سالم

به نظر می رسد صبحانه نخوردن یک روش ساده برای کم کردن کالری است، اما نخوردن صبحانه باعث می شود بقیه روز گرسنه شوید و این مسئله منجر به خوردن میان وعده های خارج از برنامه در محل کار یا پرخوری در هنگام نهار می شود و کالری دریافتی بدن به یک باره فزایش پیدا می کند. 

اما صبحانه ای که سرشار از پروتئین و فیبر است، می تواند گرسنگی را در طول روز سرکوب کند. در حقیقت بررسی ها نشان داده اند افرادی که هر روز صبحانه می خورند، وزن سالم تری دارند. 


از دست دادن نظم میان وعده ها 
کار با کامپیوتر

شاید شما فقط کالری وعده های اصلی را در نظر بگیرید، اما پس کالری میان وعده ها چطور؟ شاید در طول روز فقط چند عدد چوب شور و یک برش کیک خورده باشید، اما بهتر است بدانید تمام این خوراکی های کوچک که به چشم نمی آیند و فراموش می شوند کالری دارند. 

اگر در مسئله میزان کالری دریافتی جدی هستید، بهتر است تمام کالری هایی که در طول روز دریافت می کنید در تلفن همراه خود یا در یک دفترچه یادداشت کنید.


نخوردن میان وعده 
آجیل

همانطور که بی برنامگی در خوردن میان وعده باعث افزایش وزن می شود، انتخاب ساعات منظم و دقیق برای خوردن میان وعده ها تاثیر معکوس داشته و به کاهش وزن کمک می کند. افرادی که بیشتر از سه وعده غذایی کوچک و سبک و میان وعده های سالم می خورند، بهتر می توانند گرسنگی خود را کنترل کرده و وزن کم کنند. خوردن میان وعده باعث می شود سوخت و ساز بدن افزایش یابد، به ویژه اگر میان وعده پروتئینی باشد. 

خوردن کمی آجیل و مغزی جات یک میان وعده سالم و سرشار از پروتئین است. بررسی ها نشان داده اند افرادی که آجیل را به عنوان میان وعده انتخاب می کنند، وزن ایده آل تری دارند. 


مصرف بیش از حد مواد کم چرب 
کاپ کیک

محصولات کم چرب نقش مهمی در رژیم غذایی دارند، فقط به یاد داشته باشید که غذای کم چرب با غذای کم کالری کاملا متفاوت است. چند تکه کیک کم چرب  کالری بیشتری نسبت به یک تکه کیک معمولی دارد. بهترین روش برای تعیین میزان چربی، قند و کالری دریافتی بررسی کردن برچسب روی محصولات است. 


نادیده گرفتن کالری نوشیدنی ها 
نوشیدنی

در محاسبه میزان کالری دریافتی اکثر ما کالری نوشیدنی ها را به حساب نمی آوریم و این کاملا اشتباه است. یک فنجان قهوه، یک لیوان آبمیوه و نوشابه همگی داری کالری هستند که به سرعت جذب بدن می شوند. 


آب کافی نمی نوشید 
آب نوشیدن

این یکی از ساده ترین اشتباهات در رژیم گرفتن است که می توان به راحتی آن را حل کرد. آب برای کالری سوزی ضروری است. اگر بدن کم آب شود، سوخت و ساز بدن افت می کند و کاهش سوخت و ساز بدن یعنی عدم کاهش وزن. بنابراین به یاد داشته باشید همراه هر وعده غذایی و میان وعده یک لیوان آب بنوشید. 


مصرف نکردن لبنیات 
لبنیات

برای کسانی که رژیم می گیرند، شیر پرچرب، پنیر و بستنی غذاهای ممنوعه محسوب می شوند، اما کنار گذاشتن کامل لبنیات تاثیر معکوس بر بدن دارد. برخی بررسی ها نشان داده اند زمانی که بدن کلسیم کافی دریافت می کند، چربی بیشتری می سوزاند و زمانی که دچار کمبود کلسیم می شود، چربی بیشتری تولید می کند. 

به نظر می رسد مکمل های کلسیم داری چنین تاثیری نیستند، بنابراین حذف کامل لبنیات از رژیم غذایی هم گزینه درستی نیست. بهتر است لبنیات کم چرب مصرف کنید تا مزیت های آن برخوردار شوید. 


نیاز به خوردن در زمان رانندگی 
رانندگی کردن

بسیاری از ما بعد از اتمام کار و در هنگام رانندگی، به ویژه رانندگی طولانی، عادت به خوردن یک خوراکی یا نوشیدنی داریم. اما توصیه می شود خوراکی انتخاب شده از نوع سالم آن باشد. بدترین گزینه در این شرایط انتخاب فست فود است چرا که بدن به راحتی به خوردن فست فود عادت می کند. به علاوه بررسی ها نشان داده اند افرادی که بیشتر از دو بار در هفته فست فود می خورند، بیشتر از سایر افراد دچار اضافه وزن هستند. 


انتخاب یک هدف رویایی و غیر واقعی 
زنی در حال لباس پوشیدن

کاهش وزن 10 کیلوگرم در یک ماه احتمال خیلی زیاد با شکست روبه رو می شود. در درجه اول اگر بدانید قادر به انجام چنین کاری نیستید، ممکن است هرگز آن را شروع نکنید. اگر شروع کنید و در یک ماه 3 کیلو وزن کم کنید، به جای شادی و رضایت ممکن است ناامید شوید. بنابراین برای موفقیت، داشتن یک هدف منطقی و قابل دسترسی کاملا ضروریست. اگر در مورد میزان کاهش وزن مورد نظر خود مطمئن نیستید، با متخصص تغذیه صحبت کنید. 



تاریخ : پنجشنبه 15 آذر 1397 | 05:33 ق.ظ | نویسنده : جهانگیر کریمی | نظرات
با این روش اینترنت تعرفه آزاد را در گوشی خود غیر فعال کنید
ادبیات غنایی از پیدایش تا انواع آن
دانلود رایگان کتاب «آیین زنـدگی» اثر دیل کارنگی
دانلود رایگان کتاب ادبیات معاصر ایران ، تألیف دکتر اسماعیل حاکمی
دکتر جهانگیر کریمی، مجری و مشاور استقرار و پیاده سازی «نظام آراستگی در محیط کار / 5s»
تصمیمات جدید ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان خوزستان و ابلاغ دستورالعمل در بارۀ کارکنان دارای بیماری زمینه ای
آگهی آموزش آسان و کاربردی « عروض و قافیه در شعر فارسی»
ادارات خوزستان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه (6و7خرداد99) با رعایت حضور دو سوم کارکنان، دایر هستند
آگهی ویراستاری توسط دانشجوی سال آخر دکتری تخصصی زبان و ادبیات فارسی
آگهی ویراستاری علمی و ادبی توسط دکترای ادبیات فارسی
کشف سرد ترین منطقه دنیا با 90 درجه زیر صفر
سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان خوزستان، تشریح کرد: جدیدترین دستورات ابلاغ شده از ستاد ملی مقابله با کرونا
در شرایط شیوع کرونا، آیت الله سیستانی درباره روزه گرفتن فتوا صادر کرد
10 فیلم سینمایی پرفروش سینمای ایران در سال 1398+ مبلغ فروش هر فیلم
استاندار خوزستان تشریح کرد: چگونگی حضور کارکنان ادارات در هفته پایانی فروردین 99
نشانه هایی که به شما می گویند به عینک نیاز دارید:
با بررسی های بعمل آمده، منشأ اولیۀ کرونا در ایران مشخص شد
بخشنامه مدیرکل حوزه استانداری خوزستان در باره نحوۀ حضور کارکنان ادارات در محل کار تا 20 فروردین ماه 99
وزرای پیشین بهداشت ، به دلیل وخامت وضع جامعه از ویروس کرونا، بی پرده به رییس جمهور نامه نوشتند
دانلود رایگان قسمت 14 سریال دل با کیفیت 480p با لینک مستقیم بدون پرداخت هزینه با حجم 215 مگابایت
واقعی رایگان دانلود کنید. دانلود رایگان سریال دل با کیفیت 480p قسمت 13 با لینک مستقیم با حجم 363 مگابایت
واقعی رایگان دانلود کنید.دانلود رایگان سریال هم گناه با کیفیت 480p قسمت اول با لینک مستقیم
گــذر عمر، شعری بسیار فوق العاده از خانم نسرین صاحب
عکس نوشـته های زیبا دربارۀ موفقیت و پیشرفت از زبان بزرگان و اندیشمندان
عکس هایی از کودکی گلهای زندگیم عسل و آرتین
دانلود رایگان سوالات آزمون EPT با پاسخنامه 11 بهمن 98
اصطلاحات اختصاری و مخفف آنها + تصویر
آیامی دانید زیباترین جاده های ایران کدامند؟
روشهای ایجاد انگیـزه در کارکنان
صدای انفجارهای پی در پی در پایگاه هوایی شهید وحدتی دزفول
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب عکس
  • وب آی تی بیست
  • وب سبزوار
  • وب یک گرافیک
  • شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات